czwartek, 26 listopada 2015

Cudna ziemia



Jest takie miejsce na ziemi,
gdzie mocniej ona pulsuje,
mlekiem i miodem płynąca,
aromatem przyrody pachnąca.


Zasiedlili ją Słowianie,
ziemie o różnorodnym drzewostanie,
pola i łąki w kolorowej szacie roślinnej,
bądź taka zawsze,
nie wyobrażam sobie ciebie innej.


Tej ziemi przyroda,
upiększają ją góry, lasy i woda
krajobraz, którego kraina
młodości bajkę mi przypomina.




Piękna harmonia, niczego tu nie brak,
ta ziemia to unikat,
tędy przebiega Orlich Gniazd Szlak,
dzięki niej piękny jest świat.


Siła ją mi zabrać chcieli,
jest bezcenna, o tym wiedzieli,
chwała tym, którzy ją bronili,
patrioci wierni tej ziemi.


Niepotrzebne mi bogactwo i władza,
klejnoty, korona i berło,
wystarczy, że mam ciebie-
Ojczyzno, Ty moja perło.


Kraj z ekologii w świecie znany,
tak chętnie przylatują tu bociany,
do tych domów strzechą okrytych,
i tych łąk bujną trawą pokrytych.




Dzięki wam ekolodzy, strażnicy przyrody
za wasz wysiłek i trudy,
za to, że wytrwaliście,
w obronie Doliny Rozpudy.


Jesteś moją Alma Mater,
bądź przyrody rezerwatem,
bądź zawsze cudną moją ziemią,
nigdy nie bądź skażona chemią.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz